• Voorkom een after lunch dip & ga met meer energie aan het werk: Enkele Tips!

Voorkom een after lunch dip & ga met meer energie aan het werk

Na een lunch met een warme snack, of eten buiten in de zon, het draagt zeker bij aan een after lunch dip. Zo’n warm en voldaan gevoel, net na de lunch en er komt niets meer uit je handen. Maar je hebt nog zo veel te doen… Hoe kun je een dip moment als deze voorkomen?

Een goed begin is het halve werk

Allereerst, begin de dag goed door ’s ochtend de tijd te nemen. Niet haasten of stressen. Gewoon op je gemak douchen, aankleden, krantje bij het ontbijt, muziekje op de achtergrond.

Voldoende beweging

Nu woont niet iedereen dicht bij het werk maar als de afstand te doen is, overweeg dan zeker om op de fiets te gaan. Niet alleen goed, gezond én goedkoop maar ook nog eens beter voor het milieu. De dag beginnen met wat beweging en frisse buitenlucht. Jouw favoriete muziekje in je oren en voor je het weet ben je al.

“After lunch sleep a while, after dinner walk a mile”

Ben je gebonden aan je auto of openbaar vervoer, dan zou je er voor kunnen kiezen om een halte eerder uit te stappen en het laatste stukje te lopen. En lukt dat ’s ochtends niet, maak dan na je lunch een korte maar stevige wandeling. Al snel heb jij je dagelijkse portie van 30 minuten bewegen per dag al binnen.

Drink voldoende en gevarieerd

Sommigen zweren bij koffie en zeggen het écht nodig te hebben om de luikjes open te krijgen, maar het cafeïne effect is echter van korte duur. Wissel wat meer af tussen koffie, thee en water. Dit geeft pas een boost aan je energieniveau!

Binnenkomen, zitten, blik op het beeldscherm en er pas weer achter vandaan komen wanneer je maag rommelt, is niet echt een aanrader. Beetje beweging doet wonderen. Print eens op een andere printer dan je normaal doet. Haal eens koffie op een andere etage. En ga bij je collega langs in plaats van hen te bellen of te mailen. Wel zo gezellig!

2018-05-03T10:30:49+00:00Categories: Gezondheidsmanagement|Tags: , |0 Comments

Leave A Comment