• vieze toiletten

WC Schoonmaken: Poepmailtjes en briefjes over vieze toiletten

Vieze toiletten worden door niemand gewaardeerd. En toch verschijnt er zeker twee keer per jaar een artikel waar uit onderzoek blijkt dat we (zowaar!) een hekel hebben aan smerige toiletten. Vaak is dit een onderzoek uitgevoerd door een schoonmaakbedrijf of een sanitair papierleverancier. En keer op keer komen ze met dezelfde resultaten.

De “vernieuwende” onderzoeksresultaten

Elk onderzoek komt tot de volgende conclusies:

  • medewerkers vinden dat schone toiletten een belangrijk onderdeel van de persoonlijke waardering van het bedrijf zijn en dat dit het visitekaartje van de organisatie zou moeten zijn.
  • zeker de helft van de respondenten ergert zich aan vieze toiletten.
  • een vies toilet is niet alleen optische smerigheid (verstopte pot, achtergebleven remsporen en een natte toiletbril) , ook de aromatische kant ervaart men als onprettig.
  • andere zaken waar mensen zich aan ergeren op het toilet, is de afwezigheid van toiletpapier en zeep dat op is
  • er is altijd een deel van de ondervraagden die zeggen dat ze hun toiletbehoefte uitstellen of verplaatsen naar het eigen toilet thuis.

Vaak worden bovenstaande resultaten aangevuld dat naar het toilet gaan op het werk niet altijd even prettig is. Helaas bieden de resultaten van de onderzoeken nog steeds niet de oplossing die stomme poepmailtje of toiletbriefjes waar menig organisatie toch mee te maken heeft.

Poepmailtjes en toiletbriefjes

Elk bedrijf heeft wel een periode dat er een ‘viezerik’ in het pand is. Iemand die keer op keer het toilet smerig achter laat: niet (goed) doortrekken, naast de pot plast of de functie van de toiletborstel nog niet kent. Het begint met wat geroezemoes maar als snel hangt een collega met alle beste bedoelingen een briefje op de toiletdeur met het verzoek om het netjes achter te laten. In de veronderstelling, of is het naïeve hoop, dat het briefje de dader om andere gedachten zal brengen. Jammer maar helaas, hoe goed bedoelt ook, het heeft vaak geen enkele zin, het ziet er enorm onprofessioneel uit, zeker naar bezoekers toe. De oplossing? Toch extra controlerondes door de schoonmaker en extra schoonmaakrondes. 

‘Baanbrekende’ onderzoekresultaten

Leuke toiletlinks

2018-07-30T09:19:54+00:00Categories: Schoonmaak|Tags: |0 Comments

Leave A Comment