• Hoe wordt je een goede gastvrouw? Hier enkele tips!

Tips om een goede gastvrouw te worden

Welke eigenschappen moet een goede gastvrouw hebben? Voor de 8e keer heeft Sparq de nationale ontvangst barometer uitgebracht. Een van de belangrijke conclusies is dat we met name tevreden zijn over het ontvangst bij bedrijven en zorginstellingen. Bijna 80% waardeert de gastvrijheid tegen een ruime 60% uit het onderzoek van 2011. Zorginstellingen hebben de afgelopen hier flink in geïnvesteerd.  We voelen ons minder welkom bij overheden. Meer dan de helft van de bezoekers geeft een onvoldoende!

Belangrijkste gedragseigenschappen voor een gastvrouw

Een goede gastvrouw moet goed kunnen communiceren, oprechte interesse tonen in het bezoek. Mannen blijken gevoeliger te zijn voor het gastvrij handelen dan vrouwen, terwijl vrouwen een goede inrichting en duidelijke bewegwijzering erg kunnen waarderen.

Onderscheidende factoren voor het ontvangst

Het ene kopje koffie is het andere kopje niet en is zeker een manier op je als bedrijf te onderscheiden. Weet wat koffie voor je kan doen. Al eerder vond je op mijn blog een artikel over het koekje bij de koffie, het wordt zoals de cijfers van Sparq laten zien, gewaardeerd! Een mooie, versie bos bloemen of plant op de balie en een prettige geur in de wachtruimte geeft net dat beetje extra. Zeker wanneer je parkeerplaatsen beschikbaar hebt, reserveer ze voor bezoekers. Zeker op een regenachtige dag zal je gast het erg fijn vinden dat hij met enkele stappen binnen is.

Toegang tot wifi

Gasten die (veel) vroeger aanwezig zijn voor een afspraak, kun je wijzen om gebruik te maken van het (gasten)netwerk. Bijvoorbeeld door een kaartje met inloggegevens uit te geven of door middel van een QR-code direct toegang te geven tot het netwerk. Heb je een spreekkamer beschikbaar, vraag dan of het bezoek daar wellicht even rustig wil zitten.

2018-05-04T09:38:26+00:00Categories: Receptie|Tags: , |0 Comments

Leave A Comment